Melissa in Thailand en Cambodja!

Laatste dag introductieweek & Weekend Kanchanaburi!

Vrijdag ochtend de 5e en laatste dag van de introductieweek begon zoals de hele week al met ontbijt om 8 uur. Vlak voordat we weg moesten om 9:30 kwam phil, onze programma coördinator die wilde weten waar iedereen het weekend heen ging. 3 van onze groep gingen naar bangkok en de overige 9 inclusief mijzelf naar kanchanaburi (de watervallen). Verder werd er uitgelegd dat je het weekend alleen de spullen mee hoefde te nemen die je dan nodig hebt en de backpacks en koffers kon je in je kamer laten staan met je naam erop en je nieuwe kamernummer die je gekregen had van phil. Eindelijk konden we weer op pad toen alles geregeld was. Voor de laatste keer met deze groep gingen we in de truck op weg naar lopburi. Na paar uur rijden kwamen we aan bij een tempel die we gingen bezoeken, genaamd Wat Phra Phutthabat. na deze tempel was het tijd voor lunch, we gingen naar een schattig klein afgelegen restaurant waar we op kussens op de grond zaten met lage tafels in soort van boomhut, moesten ook onze schoenen uitdoen voor we naar binnen gingen. Na een heerlijke lunch met natuurlijk rijst:p moesten we een evaluatieformulier invullen over de introductieweek en inleveren bij onze coördinator/gids van deze week bence. Daarna was het tijd om naar de monkeytempel te gaan. Een tempel die beheert wordt door apen. Toen we al aankwamen zag je overal al apen bij de winkels,op straat en natuurlijk toen we het gebied van de tempel betraden overal apen. Je moest echt oppassen als je niet van alle kanten besprongen wilde worden. Sommige waren lief, maar aantal ook heel wild en agressief. Een aantal van de groep is gebeten, ik gelukkig niet :p bleef beetje op afstand om wat foto's te maken. Maar het zag er echt wel indrukwekkend uit zoveel apen die een tempel beheren;)

Na deze tempel bezocht te hebben was er een eind gekomen aan de introductieweek en reden we terug naar onze accomodatie brown house dichtbij singburi. Daar aangekomen kregen we nog onze armbandjes die we gekocht hadden bij het sieraden maken, waar onze naam in het thais op gemaakt was. Dat was dan echt het einde van de eerste week. Toen was het tijd om mijn backpack in te pakken en de spullen voor het weekend. Om 17:00 nog even wat eten en om 17:30 werden we opgehaald door een minibus voor het weekendje kanchanaburi, onze backpack werd op zaterdag vervoerd naar twin house (de andere accommodatie,waar je verblijft na de introductieweek voor bepaalde projecten). Na ongeveer 2,5 uur rijden met tussenstop kwamen we aan met groep van 12 meiden in kanchanaburi. Daar verbleven we in soort bungalowparkje/hostel en waren 6 kamers dus 2 meiden per kamer. Ik deelde een kamer met lorena uit argentinië, waar ik de eerste week mijn kamer ook mee deelde. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet en beetje hadden opgefrist zouden we elkaar bij het barretje/restaurantje aan de overkant (tripple B) weer treffen voor een drankje en kleine snack (eindelijk konden we weer ff iets anders eten dan rijst of noodles:p)

Nadat we compleet waren en iedereen drankje had gehad en een snack gingen we naar een barretje er schuin tegenover(dat is de vaste bar waar ze met deze excursie altijd heen gaan elk weekend) we kregen bij binnenkomst dus ook allemaal een welkomstshotje. Daarna was het gewoon gezellig avondje dansen,biljarten,praten en wat drinken... rond 1:30 besloot ik met samen nog een ander meisje mercan ( uit duitsland) om terug te gaan naar onze accomodatie (wat bijna naast de bar was) de anderen zijn nog tot laat gebleven. Ik was zo moe dat ik meteen in slaap viel. Zaterdag morgen moesten we om 9 uur verzamelen voor ontbijt bij triple b dus aan de overkant. Lorena en ik waren de eersten, we kozen ons ontbijt en wachten tot de rest kwam. Langzaamaan kwam de een na de ander binnen, maar iedereen was moe en/of hadden een kater en we zouden om 10 uur vertrekken na de Erawan waterfalls, dit werd half uur later omdat de laatste pas om 10 uur kwamen voor ontbijt. Dit was beetje frustrerend voor diegene die al helemaal klaar waren om te gaan! Om 10:30 vertrokken we eindelijk naar de watervallen. Het was ongeveer uurtje rijden en toen kon het klimmen beginnen. We begonnen met zijn allen te lopen langs de eerste kleine waterval naar de 2e grotere en mooiere waterval. Daar hielden we even een stop om te zwemmen. In het water zwommen soort van dr.fisch vissen alleen dan wel 5 tot10 keer zo groot en ze beten in je voeten/benen. Dit was wel beetje eng:p

Daarna, na ongeveer half uurtje liepen we verder de trappen op en de steile heuvels etc. Helemaal de top was waterval nummer 7, die heb ik uiteindelijk gehaald met 4 andere meiden, met tussendoor een stop om te zwemmen in de andere watervallen. Het was heel zwaar en pittig want op gegeven moment waren er niet echt trappen of paden meer en moest je tussen de stenen/rotsen door, door water en over een boomstam etc. Steil omhoog soms. Maar het was zeker de moeite waard. Super mooi bovenaan. Ben trots dat ik het gehaald heb. De anderen waren afgehaakt omdat ze te moe waren of nog kater hadden en omdat het begon te regenen heel even en daardoor werden de rotsen glad. Na 5 min was het droog en scheen de zon volop. Het was super, blij dat ik het gedaan heb. Na bij de hoogste waterval gezwommen te hebben moesten we dezelfde weg ook nog helemaal terug. Precies om 16uur (de tijd dat we bij de bus moesten zijn waren we benede.) De rest zat al halfslapend in de bus te wachten op ons. Na een uurtje waren we weer terug bij de accommodatie en konden we douchen en omkleden voor diner. Ik was supervies van het klimmen dus dat was wel nodig:p

18:00 uur moesten we verzamelen bij de bus, toen lorene en ik naar de bus wilde lopen begon het keihard te regenen, met bakken uit de lucht en onweer, zo kreeg iedereen een 2e gratis douche:p Doorweekt en al stapte we de bus in naar het restaurant (wat nog geen 10min rijden was)

Daar konden we eindelijk zelf weer keer beslissen wat te eten, ik ging dan ook voor een lekkere steak. Super lekker was het. Nadat iedereen zijn eten had gehad en op had (iedereen krijgt hier zijn eten wanneer het klaar is en niet tegelijk, dus de 1 was allang klaar en sommigen hadden nog niks) gingen we weer terug naar de accomodatie en daar gingen sommigen voor de massage, sommigen naar bed en de anderen weer naar de bar. Ikzelf heb even geskyped met mijn ouders en lieve vriendje jasper en daarna ben ik naar de kamer gegaan om lekker te slapen.

Zondagochtend weer om 9 uur ontbijten en 10 uurvertrokken we naar de markt bij de river kwai, waar we eerst een boottochtje van half uurtje deden en daarna mocht je zelf nog uurtje over de markt rondlopen. Daarna gingen we nog even naar een plek waar je olifanten kon voeren,aaien en/of op rijden. We hebben alleen even gekeken en ze gevoerd. Na dit zat ons weekend kanchanaburi er alweer op en reden we weer terug richting singburi naar de accomodatie twin house. Daar kwamen we rond 16uur aan. Eerst gingen we naar de nieuwe kamers om te kijken of onze bagage goed was aangekomen en dat was het gelukkig;) even ontspannen en om 17uur was het eten. Daarna was het voor mij en nog aantal andere wachten tot 19:30 voor onze pick up naar ons volgende project dat niet in de buurt is van singburi. Om 19:30 was het zover we werden opgehaald met de blauwe truck, we nsmen afscheid van diegene die bleven en toen was het tijd om te gaan.

We werden gebracht naar een busstation in singburi en daar moesten we wachten op de bus naar mae sot, dat is mijn volgende bestemming voor het gibbonproject! Na ongeveer 1,5 uur wachten kwam de bus. De mensen voor zowel gibbonproject als olifantenproject moesten die bus hebben. De busrit duurde ongeveer 6 tot 7 uur met meerdere stops. We vertrokken om 21:45 en waren rond 4:15 op busstation in mae sot. Daar wachten op onze pick up naar project. We moesten eigenlijk wachten tot 5:30 voor gibbonproject maar gelukkig konden we mee met de pick up van olifantenproject. Werd wel beetje krap en zaten half op onze backpacks in soort open truck, maar het was gelukt en scheelde veel wachttijd. Na ongeveer 45min kwamen we aan bij highland farm stukje in de bergen in afgelegen gebied, was pikdonker. De eigenaresse wachtte ons op bij de ingang met een zaklantaarn en heette ons welkom. Het was inmiddels ongeveer 5:15 .Wij haar volgen en ze liet onze accomodatie zien, we moesten de trap op (het is een soort grote boomhut:p) 2 personen op 1 kamer, er is een keukentje, badkamer en 4 kamers. Beneden is een ruimte waar we films kunnen kijken. De eigenaresse legde kort uit hoe ze dit heeft opgericht en toen was het tijd om even te slapen, want om 9 uur moesten we present zijn voor onze eerste dag...

Volgende keer vertel ik jullie alles over het gibbonproject..

Liefs,

Melissa

Richard & Marcella

Ha Melissa,

Wat maak jij leuke dingen mee daar.
Volgens mij soms wel zwaar.
Hele mooie ervaring. We lezen het met veel plezier.

Succes nog en geniet ervan!

Groetjes!

Maarten

He mop,
mooie verhalen, leest lekker.
Het vervoer en de wegen zijn volgens mij niet zoals de asfaltwegen in Nederland.
Veel plezier met de Gibbons, maar pas op want deze zijn anders als de aapjes van de apentempel.
Liefs xxx

Jasper

He Liefje,

Ik had je al even gesproken maar wat zijn je verhalen toch leuk om te lezen.
gelukkig vermaak je je goed en zie je veel leuke en mooie dingen.
pas goed op jezelf en kan niet wachten al je verhalen te horen wanneer je terug bent, 20 december.
succes nog schat en spreek je snel weer.
X