Melissa in Thailand en Cambodja!

Woensdag & Donderdag @ Thailand

Lieve allemaal,

Hier een vervolg op mijn vorige verhaal.. de eerste week zit er alweer bijna op:de introductieweek.. ik ga eerst verder waar ik gebleven ben en dat is bij dag 3: woensdag.

Woensdag begonnen we weer met ontbijt om 8 uur, waarna we weer met de truck op pad gingen. Na een korte rit van ongeveer 10 minuten, kwamen we op onze eerste locatie aan, een ruimte waar we gingen zitten en zelf armbandjes gingen maken, verder kon je daar ook verschillende zelfgemaakte sieraden kopen. Daarna werden we naar het twin house gebracht, dat is de accomodatie waar je na je introductieweek heen gaat voor bepaalde projecten. Daar kregen we thaise kookles en moest iedereen voor zichzelf lunch bereiden. We maakten typisch thaise noodles met van alles erin en papayasalade. Ondanks dat ik geen keukenprinses ben moet ik zeggen dat het aardig gelukt was:p nadat iedereen de lunch op had en we hadden afgewassen was het tijd voor wat vrije uurtjes in de stad singburi, je kon er voor kiezen te gaan winkelen, zwemmen of massage.. Ik wilde altijd al een thaise massage dus daar ging ik ook voor... we werden afgezet bij het winkelcentrum en onze thaise gids deze week (bence, weet niet precies hoe je haar naam schrijft) wees ons de weg naar de massage.. Ik ging samen met een amerikaans meisje Lisa voor de thaise voetmassage van een uur.. dit was heel fijn en ontspannend, af en toe wel een beetje hard moet ik toegeven (had ook wel een manlijke masseur, weet niet of dat ermee te maken had:P ) na een uur massage zouden we aan de voorkant van het winkelcentrum opgehaald worden en naar het zwembad gebracht worden, maar door miscommunicatie hebben ze niet op ons gewacht en waren ze al weg naar het zwembad.. toen moesten we nog 1,5 uur door het winkelcentrum lopen totdat ze ons zouden ophalen..

Na 1,5 uur werden we opgehaald en gingen we langs het zwembad om daar de rest op te halen en gingen we weer terug naar onze accomodatie brown house. . Daar hadden we tijd om even op te frissen etc. En daarna gingen we naar een restaurant voor thais bbq.. daar kwam ook de andere groep van accomodatie twin house.. thais bbq is een soort van gourmetten eigenlijk.. erg grappig.. mocht het lukken foto's hierop te zetten,zet ik er daar zeker 1 van op;) daarna werden we weer afgezet bij brown house en hadden we rest van de avond vrij. Er werd wel een halloweenparty gehouden in de bar hiernaast maar heb gewoon relax even buiten gezeten internetten en praten met andere van de groep die alweer terug waren omdat het niet leuk was, dus heb niks gemist:p aangezien ik erg moe was ben ik redelijk op tijd gaan slapen..

Vandaag donderdag de 4e dag begonnen we zoals de hele week om 8 uur met ontbijten en vertrokken we om 9:30 met de blauwe truck naar een monument in singburi en daarnaast was een soort museum over een stukje van de geschiedenis van Thailand, erg indrukwekkend.. daarna terug naar de accomodatie voor lunch: na lunch en wat vrije tijd op de accomodatie gingen we nog een tempel bezoeken waar 1 van de grootste liggende boedha 's te zien was en gingen we ook bij een monnik zitten bidden en hij besprenkelde ons met water met een houten waaier ( weet ff geen woord ervoor) verder kon je tegen kleine donatie soort van olie in een bak doen bij de boedha die stond bij de dag dat jij geboren was en dat zou je geluk brengen en als je nu problemen of moeilijkheden had zou dat verdwijnen en in een volgend leven zou je heel mooi zijn.. was iindrukwekkend en mooi om te zien allemaal die rituelen die ze allemaal hebben en de beelden, echt prachtig. . Daarna gingen we naar het water en hebben we soort van carpers te eten gegeven.. als laatste vandaag zijn we naar een grote supermarkt geweest waar echt alles te koop is wat je maar nodig hebt, daar kon je nog wat inkopen doen als je wat nodig had.. na 1,5 uur gingen we weer terug naar de accomodatie en hebben we de rest van de dag/avond vrij.. zo om 5 uur eten en dan lekker relaxen en mijn tas herinpakken aangezien we morgenavond vertrekken met groot gedeelte van de groep voor weekend naar de watervallen in kanchanaburi (als ik het zo goed schrijf) dat is een eigen excursie en hoort nietbij de introductieweek die morgen eindigt met de monkey temple..

Verder raak ik al aardig gewend aan het bloedhete weer hier (30+ graden) en af en toe savonds nog wel aardige regenbui, dat ze hier links rijden en aan het eten..

Ik ga proberen of het lukt om foto's erop te zetten snel en anders moeten jullie het voor nu doen met mijn verhalen.. dit was het weer voor nu, laat als het lukt na het weekend weer een berichtje achter hoe het was bij de mooie watervallen! !

Tot de volgende keer..

Liefs uit Thailand. .

Reacties

Reacties

Jasper

Klinkt weer erg goed schat, had graag met je meegegaan naar Thailand en Cambodja maar beetje te gek om 2x in het jaar te gaan.
Volgend jaar samen maar zo'n mooie reis plannen.
Geniet er lekker van en die watervallen zijn zeker een aanrader! Erg mooi en bereid je voor op de vissen die naar je benen happen (ook soort docter fish alleen wat grotere vissen)
Tot snel! Ik blijf je volgen!
X

Margriet

Hallo Melissa,

Leuk die verhalen van jou. Zo krijgen wij een goed idee van wat jij daar doet. Wel grappig dat jij naar de plaatsen gaat waar Jasper en Lieke ook geweest zijn. Wel fijn dat je op deze manier iets van het land en de cultuur te zien krijgt. Ik ben erg benieuwd naar je foto's.
Heel veel succes en plezier met de volgende stap van je reis.
X Margriet

Denise

Heyy meis,

Wat leuk om je verhalen te lezen, ik word er een beetje jaloers van hahah maar ik gun het jou natuurlijk van harte!
Het zal wel wennen zijn, het verschil tussen de cultuur daar en hier.. Ook met dat bidden enzo!
Er staan nog leuke dingen op de planning zie ik, heel veel plezier en geniet ervan!

X

Maarten

He mop, leest lekker weg je verhalen.
Ben blij dat je zoveel ervaringen op doet en geniet van alles.
Als je geen foto's kunt laden moet je er een paar maken die een kleinere (of kleinste) resolutie hebben. Dan krijgen we een indruk. Als je terug bent zien we alle foto's wel :)
Veel plezier nog en kan niet wachten op je volgend verhaal.
Leuk om zo toch een deel van jou reis "live" mee te maken.
xxx

Richard & Marcella

Ha Melis,
Wat een leuke verhalen en wat heb je al een drukke week gehad zeg! Leuk om te lezen en te zien wat je allemaal meemaakt daar.
We blijven je verhalen volgen en veel plezier en succes nog daar!
Groetjes vanuit het saaie Enschede

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!