Melissa in Thailand en Cambodja!

Mijn reis en Eerste dagen in Thailand!

Lieve allemaal,

Hier mijn eerste bericht vanuit thailand.

Afgelopen zaterdag was het zover, ik vertrok vanaf schiphol met eva air naar bangkok.

Na afscheid genomen te hebben van mijn ouders en mijn lieve vriendje jasper ging ik rond 19:30 door de paspoort controle.. daar nog beetje rondgelopen en rond 20:15 naar de gate voor de security check..

Toen was het wachten op boarden, wat nog een uur duurde. . Daar zat ik dan te wachten alleen op het vliegtuig dat me naar bangkok brengt voor mijn grote avontuur van 8 weken.. na het wachten begon eindelijk het instappen.. na een vlucht van 11 uur kwam ik eindelijk aan in bangkok.. weinig gemerkt van de lange vlucht aangezien ik het grootste gedeelte heb geslapen:p Na de paspoort controle en mijn bagage te hebben opgehaald liep ik naar de uitgang en daar stond bij uitgang 4 wat ik ook had doorgekregen iemand van de organisatie met mijn naam erop.. ze bracht me naar een bankje op het vliegveld waar ik even moest wachten.. daar zaten al een duits en noors meisje te wachten... even later werden we opgehaald door een thaise man die we moesten volgen.. hij zei niet veel en sprak ook weinig engels.. dus was meer handen en voeten werk. Eerst gingen we vanaf het vliegveld met een trein, eenmaal de tunnel uitgekomen regende het met bakken uit de lucht, maar was wel super warm.. na een tijdje in de bomvolle trein te hebben gezeten moesten we de man weer volgen en gingen we verder met een taxi naar een busstation. Daar kocht de man voor ons alledrie

een grote fles water en zette ons op de bus naar singburi, dit was een busreis van ongeveer 3 uur. De man gaf ons de naam van diegene die ons kwam ophalen bij de bushalte in singburi..

Na 3 lange uren in de bus werden we opgewacht door mr pik in singburi en hij bracht ons naar de accomodatie, greenway the brown house genoemd voor de eerste introductieweek.. hij bracht ons in een soort truck naar the brown house.. daar aangekomen na 15 minuten kregen we uitleg over hoe het daar allemaal werkt, kregen we een kamer toegewezen en toen we onze spullen op de kamer hadden gezet en terug kwamen was er nog een maaltijd voor ons klaargezet (macaroni) na dat op te hebben en onze borden afgewassen te hebben gingen we naar een soort van garage wat zich naast onze accomodatie begeeft en is soort van bar, daar kennis gemaakt met de rest van de groep.

Het is een gemengde groep met 3 duitse meisjes, 1 uit zwitserland,1 uit belgie,1 uit frankrijk,1 uit polen, 1 uit Noorwegen,1 uit argentinië en 2 uit amerika. Ik ben dus de enigste nederlander in de groep :D

Na nog even met elkaar gepraat te hebben was het tijd om vroeg te gaan slapen, iedereen was moe van de reis en wilde graag naar bed..

Maandag, de eerste dag van de introductieweek...

Om 8 uur hadden we ontbijt en rond half 9 kwam phil, hij is de coördinator van de organisatie hier ( van oorsprong uit schotland) hij controleerde alle paspoorten en je programma voor de weken in thailand. Als je nog wil veranderen kan dat...

daarna gingen we in een blauwe truck ( wat ons vervoermiddel voor de hele week is) naar het twinhouse, dat is de accomodatie waar je naar toe gaat na de introductieweek.. van daaruit gingen we lopend naar het dorp, ongeveer 2 km.. na een winkel te zijn begin geweest voor degene die nog iets waren vergeten.. gingen we de truck weer in op naar singburi.. daar even bij een groot winkelcentrum geweest om even muggenspul te kopen en nog wat andere dingen.. sommigen wilde nog wat geld omwisselen etc.. nadat gingen we met de truck naar een restaurant voor lunch.. na de lunch gingen we onze eerste tempel bezoeken,. hier kregen we uitleg over aantal gebruiken bij boedha en gingen we bidden.. na de rituelen die we deden: het aansteken van een kaarsje, daarna de wierook aansteken en bidden.. gingen we de truck weer in op weg naar de accomodatie.. daar hadden we even een 10minuten break en moesten we verzamelen in de eetruimte waar we thaise les kregen.. dit was super leuk maar wat een moeilijke taal;) daarna hadden we half uurtje vrij voordat we ons avond eten kregen. Na het avondeten kwamen er thaise kinderen van een school in de buurt om een welkom optreden te verzorgen met dans en muziek, super schattig. Aan het eind moesten we met zijn allen meedansen.. dat was super leuk.. De rest van de avond hadden we vrij.. savonds zijn we nog even naar de bar hiernaast gegaan en na uurtje ben ik naar bed gegaan omdat ik heel moe was..

Dag 2: dinsdagochtend begon hetzelfde met om 8 uur ontbijt en daarna kwam phil om te vragen of iemand zijn programma wilde aanpassen en dat verwerkte hij meteen.. om 9:30 vertrokken we met de truck voor een 2 uur durende reis voor het bezichtigen van tempels.. we hebben deze dag 5 tempels ongeveer in totaal gezien waaronder ayutthaya. we hebben geluncht en gedineerd in hetzelfde restaurant. Verder hebben we een markt bezocht en daar een boottochtje gemaakt van 5 minuten:p rond de markt.. daar hadden we verder 1,5 uur vrije tijd en ben ik met 2 meisjes met mijn voeten in de visjes gegaan, soort dr fisch.. was erg fijn en dat voor maar ongeveer 3 Euro.. na het eten gingen we naar de accomodatie en hadden we een vrije avond.. beetje relaxen, douchen aangezien het bloedheet is hier (30+ graden) na een enorme regenbui en onweer ga ik nu lekker slapen, morgen weer leuke en drukke dag voor de boeg

Onder andere armbandjes maken en thais koken, maar daar vertel ik meer over in mijn volgende verhaal... good night allemaal..

Liefs uit Thailand en tot snel

Reacties

Reacties

Dani

Hey melis!

Wat een leuk verhaal. Veel plezier nog. Wacht op je volgende avonturen;)

Xxx

Maarten

He mop, goed om te horen dat je het naar je zin hebt.
Ging het goed met je rugzak om, met trein en bus.
Leuke groep zo te horen, zijn er wat meisjes die dezelfde route als jij doet of is het allemaal verschillend.
Koude douche valt wel mee met 30 graden :)
Ben benieuwd naar je eerste foto's of kun je die niet erop zetten.
Veel plezier nog en wacht op je volgende update.
xxx

Jasper

He liefje!

Wat klinkt het toch allemaal super! Fijn om zo af en toe wat van je te horen en te spreken.
Toch ook naar Ayuthaya geweest? Was het die gene die ik ook had gezien? (Die je op foto's van mij heb gezien?) geniet er nog lekker van en heel veel plezier! Hoop je snel weer te spreken!
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!